jennieahlund.blogg.se

Jogging + Intervaller

Kategori: Kondition

Gjorde första träningspasset på minst en månad idag. Haft så ont i ryggen och fult upp med skolan så jag har inte orkat träna och motivationen har heller inte funnits, men nu finns den här.
Började rätt lugnt idag med att prova jogga och se hur långt jag klarade innan jag va tvungen att gå och de va inte långt alls men nu vet jag hur långt jag klarar och kan se när jag ökar. Jag skäms över hur dålig kondition jag har men jag kan inget annat än att förbättra den. 
 
Efter att ha provat jogga så körde jag korta intervaller hemma på gården för en liten och inte så brant uppförsbacke i 10minuter. De va jobbgt men väldigt skönt, när man var klar. 
Efter intervallerna så körde jag benlyft och situps från 10-1 på tid och de va också väldigt jobbigt. Fick ingen bra tid men kan ju bara förbättra även där. 
 
Träningen blev inte långt men de känns i kroppen nu efteråt i alla fall. Skönt är de i alla fall. Imorgon får jag se vad jag hittar på. Lite zumba kanske. Vi får se. 
 
Det känns skönt att ha kommit igång lite igen i alla fall även om jag har väldigt ont i ryggen nu efteråt men de blir nog bättre på den fronten nu snart också, som det ser ut. Bara att vänta och se. Tänkte skriva mer om de senare.
 
 
Hoppas eran träning gått bra idag!
/Jennie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: