jennieahlund.blogg.se

Ny månad - April

Kategori: Allmänt

Länge sedan jag skrev nu men tänkte göra ett nytt försök att börja skriva här igen.
 
Ny månad nu.
 
Mars gick inge vidare alls, men nu när de är en ny månad tänkte jag försöka göra en bättre månad och motiovationen att försöka träna igen har varit bra enda till imorse. Jag hade planerat allt i huvudet igår hur jag skulle träna idag och jag såg verkligen framemot de, men imorse vaknade jag med halsont och sen har de bara blivit värre. Än då länge är de inte allt för illa men har ont i bihålorna och näsan har börjat rinna och jag känner mig hängig. Köpte kanjang idag och även apelsiner för att få i mig c-vitamin. Jag hoppas de snabbt går över och att de inte blir värre och jag blir liggande. Bara att hoppas på de bästa men så typist när man ser framemot att träna efter att ha varit lat och haft ont så länge och även andra orsaker som har gjort att jag inte orkat tränat. Nu hade jag verkligen motoverat mig själv och ville kämpa men så blir de såhär. Låter kanske som jag skyller på något nu men så är de inte. Såg verkligen framemot att köra nu men blev förkyld. 
Sambon tyckte att jag borde bli "glad" att jag slipper träna men de är jag inte. 
 
Vi har bytt ut 5:2rätterna nu också och kör på ca 25gram pasta och glutenfri pasta, någon form av kött (köttfärs, räkot, fläskfile, mm) och sallad nu istället den här månaden och tar troligtvis bort all pasta nästa månad men vi får se hur detta fungerar först kanske tar bort all pasta redan den här månaden. Men vi får se hur de blir.
 
Vi har gått ut på praktik nu i skolan också och de har gjort att jag känner att jag har lite mer energi än jag har när jag sitter i skolan. Synd att man åker på en förkylning då bara. Men har praktik imorgon ett långpass 7-20 då men sen är jag ledig i två dagar och får vila upp mig lite och hoppas på att bli fri från förkylningen då. Så kan jag köra hårt nästa vecka med träningen. 
 
Hittills iår har jag gått ner 6,9kg och 7cm runt midjan och de kanske jag borde vara hyfsat nöjd med men de är jag inte. Hade hoppats på mer och de hade de säkert med träning och så men med min rygg och privata saker har de varit svårt att träna. Men nu vill jag köra hårt och jag hoppas de kommer gå bra. Motivationen har inte alls vart på topp den senaste månaden heller och de har inte hjälp så bra heller. Men nu känns de som den finns här och jag vill göra ett nytt försök.
 
Nästa vecka ska jag till ett rehabcenter och bli undersökt. Får se vad dom säger om ryggen då om dom kanske kan hitta en anledning till varför jag har så ont jämt. Vill slippa smärtan nu. Orkar snart inte med den längre, men de får jag se på tisdag. 
 
Nu ska jag kolla klart på Biggest loser och sen göra mig klar för sängen. 
 
Ha de bra och God Natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: