jennieahlund.blogg.se

Lediga dagar

Kategori: Allmänt

Haft två lediga dagar nu. Va både skönt och behövligt men imorgon är de jobb igen. Fem dagar i rad sen så är de slut på jobbandet för mig fram till skolan börjar den 19augusti igen. Vill inte men blir ju något av de i alla fall. 
 
Nu på mina två lediga dagar har jag inte bara slappat som jag kanske borde ha gjort och vila upp mig rejält efter den jobb period jag haft men inte då. Haft rätt bra med energi och igår städade jag rummet och de va verkligen behövligt kan jag lova. De såg ut som en bombnedslag men nu ser man möblerna igen och kan gå på golvet utan att snubbla som min bror sa. 
Va sen och tränade med Sara efter nästan 3veckors vila. Känner mig verkligen som en latmask men nu är jag igång lite igen i alla fall. Körde först 40min i gymmet Rygg och Biceps och sen 20min gång på bandet och 15min intervaller och avslutade med 5min gång igen. Idag har jag träningsvärk i benen efter intervallerna och så har jag väldigt ont i fötterna men de va de värt ;-) Blev sen en lugn kväll.
 
Idag har har jag städat och tvättat bilen och de kan jag säga att också behövdes. Nu ser man baksättet igen ;-) Nä, riktigt så illa va de inte men nästan. Så nu är den fin också. När jag va klar va käkade jag två ägg. Provar 5:2 dieten och idag va de fasta dag. Så åt två ägg från 22 igår till 22 idag. Har ätit lite mer nu i alla fall efter klockan 22, så nu är jag proppmätt. 
I alla fall, när jag städat och tvättat bilen och fått i mig äggen va de dags att åka mot gymmet igen och köra lite med Sara. Men hade jätte huvudvärk och väldigt ont i fötterna så de blev bara 20min på crosstrainern idag. Men får vara glad för de lilla för egentligen ville jag bara åka hem och lägga mig på altanen, när solen äntligen hade tittat fram. Efter träningen åkte jag vidare till nästa Sara och där blev de lite kaffe och massa prat som vanligt :-)
 
Nu sitter jag hemma i sängen och är proppmätt och funderar på om jag ska krypa ner under täcket och kolla på någon film. Men vad? De vet jag inte ännu.
 
Imorgon är de jobb igen 14-22 får se om jag är så pigg och om fötterna inte ömmar allt för mycket om jag kanske orkar ta mig ut på promenad. Börjar bli lite små taggad nu på att verkligen genom föra de jag vill och inte bara drömma om att gå ner i vikt igen. Är så himla glad att jag har folk som stöttar mig och som jag kan genomföra de med.
 
Nä, nu film och sen sova!
 
God Natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: