jennieahlund.blogg.se

Söderhamn Cruising

Kategori: Cruisingar

I Lördags va de dags för cruising igen med bästa gänget. :-) Den här gången i lilla Söderhamn. 
 
Tidigare har jag bara stått på sidan när de vart höst cruising i Söderhamn, fast de va några år sen nu också för jag vart upptagen med annat men iår var jag med i bilen. Jag valde att köra som vanligt ;-) Nä, men trivs jäkligt bra bakom ratten och kör mer än gärna. 
 
Den här gången fungerade bilen bättre och drog inte alls lika mycket åt vänster som den gjorde på Summer Meet. Så de va inga problem att köra men lite nervöst, när vi märkte att baklyset eller bromslyset inte fungerade. Som tur gick de bra ändå och vi slapp poliserna. Förutom en retsam än, men han tycker de bara är roligt att retas med mig. 
 
Vi började med att åka caravan från Variant i Bergvik och in till stan och tog ett varv på engång på gå gatan. Va lite häftigt att få köra på gå gatan. Vår cruisingen jag kör på får man inte göra de på. Va en del folk och man kände sig lite uttittad men man överlever ;-) När vi kört ett varv åkte vi för att hämta Jenny och två av hennes barn Melvin och Livia och så kastade vi ut Håkan och Fredrik ;-) Dom är inte barnvänliga så dom fick inte åka med, hihi ;-) Nä, men de hade blivit lite trågt och så, så dom fick hoppa ur och barnen och Jenny i. 
Håkan höll nästan på skrämma livet ur mig då på gå gatan också. Vi hade stannat och pratat med dom på gå gatan för dom gick där efter och kollade på bilarna och pratade säkert massa skit med ;-) När vi kommit 30meter kanske är de någon som kommer rusande och stoppar in handen genom rutan i bilen. Jag hade inte alls sett honom innan han kom, så jag blev rätt rädd innan jag fattade att de va Håkan som kom och drog i lysknappen för vi trodde först de var, de som va felet till att lysena bak inte fungerade. Men vi mräkte efter ett tag att de inte va de. 
 
Efter några varv med barnen och Jenny så åkte vi och lämnade av dom och Håkan och Fredrik fick hoppa in igen. De försökte först få till lyset men dom fick inte alls till de. Synd nog men vi klarade ju oss i alla fall. Men man vet aldrig. Blinkerserna fungerade i alla fall och tur va väl de. 
Jenny och Christian skulle åka med sen efter dom lagt barnen så efter vi vart och käkat och Håkan bråkat lite med lyset så va vi och hämtade dom och hann åka ett varv till innan dom stängde gågatan. 
 
Under de varvet hände en av de roligaste sakerna under hela kvällen tror ja. Håkan och Fredrik satt fram och trängdes med mig och Carina, Jenny och Christian satt bak. På gågatan går de ju väldigt sakta som de ska göra men när vi kom till slutet av gågatan och ut på gamla busstorget så sa Fredrik att jag skulle gasa till, vilket jag också gjorde. De var bara de att Fredrik hade ställt ifrån sig en ölburk på instrumenbrädan som han hade glömt bort lite tror ja. Så när jag gasade till flög ölen ner i hans knä och både Fredrik och Håkan vrålade först innan alla började skratta. Jag skrattade så att tårarna rann på mig och va nästan tvungen att stanna för jag klarade knappt av att köra för jag skrattade så mycket. Skrattar fortfarande åt de, inte lika mycket men de är nog nå han kommer få höra länge. 
 
När vi åkt sista varvet så åkte vi och ställde oss på gamla busstorget en stund och pratade lite med olika folk. Jag parkerade mig på motorhuven och där satt jag bra och kollade på folket som gick och åkte förbi och pratade lite om någon man kände kom förbi. Annars stod ju några från gänget i bilen där hela tiden också.
 
Efter ett tag bar de vidare mot Hällmyra där de va fest. Pratade lite med folk och va även upp och dansade. Jag la mig i bilen och vilade en stund för min rygg och nacke är som dom är. Men de är som de är. När jag vilat en stund så gick jag in igen och lyssnade på bandet som spelade och kollade på allt roligt folk som dansade eller ska jag skriva röjde? För de va nog mer de dom gjorde. Hehe.. ;-) När klockan va två så va festen slut och jag började bli trött och för att vi inte skulle komma sist från festen som vi brukar så gick jag ut och startade bilen och valianten hörs när den startar och så trycker man lite extra på gasen så hörs den ännu mer ;-) De blev fart på gänget i alla fall och dom va snabb till bilen. Gubbsen skulle ju kissa och prata med varan istället för att hoppa in i bilen så jag började backa ut och göra klart för att bara köra och började även smyga iväg lite för att retas lite. Då va dom väldigt snabb att hoppa in. Hihi... Tror jag ska göra lika nästa gång och se om de fungerar lika bra då ;-)
 
De va en toppen kväll precis som vanligt med gänget! Alltid lika roligt! Ni är bäst och jag längtar till nästa gång!
 
Nästa gång blir förhoppningsvis på Lördag då vi pratade i Lördags om att vi kanske ska till vintjärn. Jag som chaufför självklart ;-) Jag hoppas verkligen vi kommer iväg för jag har aldrig vart dit men skulle vilja. Så hoppas på att de blir av. 
 
Tack ännu en gång för en toppen cruising!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: