jennieahlund.blogg.se

Jul

Kategori: Allmänt

Då har julafton och juldagen varit.
 
På julafton va jag till mormor med familjen och åt julfrukost/lunch och sen umgicks vi lite och öppnade julklappar. Vi öppnar dom rätt tidigt för att mormors sambo inte är med hela dagen, för han åker till sina barn och barnbarn och firar på eftermiddagen. Vi kollade på Kalle Anka och och sen åkte jag till älsklingen. Vi tog de lugnt och öppnade lite julklappar och bara myste framför tvn. Va en lugn och mysig julafton.
 
Min och älsklings julgran :-)
 
Jag fick väldigt fina julklappar :-)
 
De här halsabandet fick jag av min älskling.
 
Sen fick jag de här Massageboken är också från älsklingen men sen fick jag av familjen och av Älsklingens familj lit julklappar också. Fick en Massagebänk, "skinn"jacka, godis, vin och en Teddypläd som är jätte mysig. Vi fick ett underlakan tillsammans. 
Jag är väldigt glad för mina julklappar och igår va jag tvungen att prova massagebänken, så älsklingen blev offer för de, hihi. Han tyckte de gjorde ont och gnällde och åmade sig. Får ju lära mig lite mera grepp i massageboken än vad jag kan redan och sen vill jag gå en massageutbildning någon gång i framtiden och bli diplomerad massör, men de tar nog några år till. Bra början med bänk och bok i alla fall så kan jag lära mig mer av de jag kan och utveckla de, även om de är bättre att vara utbildad. Men de få kunskaper jag har vet jag att inte är åt helt fel håll, så de blir nog bra ändå :-)
 
Dagen före julafton gjorde jag egna köttbullar för första gången också. Dom blev jätte goda. Till vänster är vanliga och till höger är de med whiskey senap i, dom blev godast. Så nästa gång blir nog alla med senap i. 
 
 
Igår på Juldagen så tog vi de väldigt lugnt först och sen på kvällen var de bara att göra sig iordning för att åka och träffa bästa gänget och sen åka på Juldags Rock. Jag körde som jag alltid gör ;-) Va lite tråkigt i början för jag hade ingen lust alls i början men blev roligare mot slutet. Blev två danser tyvärr ingen med min släkting som är väldigt duktig på att bugga men de får bli nästa gång istället. 
 
Tog nästan inga bilder igår men här är en på från förfesten i alla fall heheh :-)
 
 
IDag blir d lugnt i alla fall. Jag tänkte ta och planera lite inför de nya året och sen bara slappa.
 
Hoppas alla haft en toppen Jul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: