jennieahlund.blogg.se

Senaste dagarna

Kategori: Allmänt

Va ett tag sen jag skrev här nu men har haft fullt upp först och sen förkylning på de, så har inte funnits varen tid eller ork riktigt att skriva nå.
 
Förra veckan bestod mesta dels av att plugga och få in de sista uppgifterna och i Torsdags kväll kom dom sista upggifterna in och jag fick jullov. På Fredagen vaknade jag med halvont, snorig näsa och ingen ork i kroppen. Hade lite och göra och gjorde de klart. Vad säger jag inte ännu men ni kommer få veta snart nog. På Lördagen va jag sämre men vi va och handlade de sista inför jul och jag köpte dom sista julklapparna. Slog in dom när vi kom hem eftersom att en av dom va till Fredrik. 
 
Vi fick lite roligt på Lördagen när vi kom hem också. Här är vad jag skev på fb i Lördags eftermiddag.
Satt och slog in dom sista julklapparna och hör Fredrik ropa; Cassi Nej!
Jag; Har hon tagit en mus?
Fredrik; Älskling, den lever ju!
Jag går ut och kollar och både Cassi och musen gömmer sig under bordet. Hämtar ett veträ för att slå ihjäl den med, men inget tog ju. Va rädd att träffa Cassi som ville leka med mus jäveln också. Spela dö gjorde den å. Fredrik står några meter bakom och tittar rädd på. Tills han blir så irriterad och tar veträt och lyckas slå ihjäl den. Men sen fick jag ta ut den. Haha, lilla odåga. Nu går hon och piper och tycker vi är taskiga ;-)
 
Haha, vi skrattar fortfarande åt de. 
 
Annars har helgen mest bestått av vila och försöka piggna till lite. Va bättre redan igår och hade lite mer ork men näsan och halsen går lite upp och ner. Hostan är värst.
Idag sov jag ända till tio halv elva någon gång innan jag vaknade. Kunde nog sova längre än jag gjort i helgen för att Fredrik jobbar idag och de va lugnt hemma. När han är hemma så vaknar jag oftast vid nio numera eller tidigare. Även om han är rätt tyst av sig när han klivit upp, så vaknar jag nog av att det är tomt i sängen och jag vet att jag kan gå ner och kramas. De kan jag ju inte när han är också jobbar.
Behövde få sova länge i alla fall och de va väldigt skönt att få sova. Känns just nu som jag behöver några timmars sömn till men kanske slockanar på soffan senare.
 
Har hunnit dammsuga och käkat lunch och letat fram recept på köttbullar. Ska snart prova att göra några. Men fastnat framför en film på tvn som jag vill se klart först också. 
 
Lunchen blev rester från Lördagens middag, pepparbiff med potatishalvor, Väligt gott.
 
Nu ska jag kolla klart på filmen och sen finna ork till köttbullarna.
 
Ha de bra!
 

Kommentarer

  • Crazylicious säger:

    Men fy, stackars mus :(
    Sv: Åh vad skönt, heja er nu då med den nya kosten och det gemensamma boendet! :D Tack detsamma! God Jul!

    2013-12-24 | 11:25:35
    Bloggadress: http://crazylicious.shapemeup.se

Kommentera inlägget här: