jennieahlund.blogg.se

Tisdag

Kategori: Gym

Tisdag idag men har typ Onsdag i huvudet. Men men.. 
 
Igår va jag på gymmet första gången på flera veckor eller några i alla fall men känns som de va evigheter sedan jag va in där nu. Skulle träna med Anna men de drog ut på tiden för henne så innan hon hade kommit va jag nästan klar och va tvungen att åka eftersom att jag skulle iväg och jobba 12.30-21.00. 
 
Det kändes bra att vara på gymmet igen i alla fall och just nu känns det även som att motivationen finns. Hoppas på att den finns imorgon bitti när jag måste upp tidigt för att hinna träna också ;-)
 
Körde bröst och triceps igår och har träningsvärk i bröskmusklerna idag. Inte så värst mycket men känner av de och de är skönt att känna att man har någon muskel i alla fall. ;-) Tre övningar på varje muskel och 5repx5set. Borde egentligen köra högrepare men tycker de är så tråkigt och har inte riktigt motivation till de just nu så kör de jag tycker är kul. 
 
Efter gymmet blev de jobb som jag skrev tidigare och otroligt nog rätt tidig kväll. Somnade vid 23 tiden och minns inte när jag gjorde de senast.
 
Idag va klockan ställd på 06.00 för jag började 06.30. Sov hos en vän så då får jag sova lite längre. Sover jag hemma är klockan ställd på 05.00 *suck*. Men skönt att man har bra vänner som man får sova hos :-) Arbetspass 06.30-14.30 i alla fall och efter de blev de ett pass på gymmet. Idag blev de rygg och axlar. Roligaste dagen nästan. Blev 3 rygg övningar och 2 axelövningar skulle köra tre på axlarna också men den sista jag skulle köra brukar jag ibland kunna känna av handleden på och har redan ont i den så blev att skippa den. Ingen lust att riskera att skada den mer nu när de finns lite motivation till gymmet i alla fall. 
 
Löpningen är lite nerlagd just nu pga som jag skrev förra veckan att jag knappt klarar något utan natt få andnöd. Så måsta fundera på hur jag ska lösa de för att kunna andas hela passet. Funderar på snabba promenader och korta intervaller i den hastighet jag brukar kunna jogga en bit i till det börjar bli bättre. Bra kondition har jag aldrig haft och har max klarat av att jogga 2km i hela mitt liv tror jag. Fast de beror inte heller bara på konditionen utan på min anding också och delvis på att motivationen inte funnits. Men vill få bättre kondition och va på väg ett tag att få de men hände lite saker och de blev ett uppehåll på någon vecka som inte borde göra så jätte mycket och har inte gjort de tidigare men nu vill de sig inte alls. Så måste fundera lite mer på de...
 
Sitter hemma nu i alla fall och har nyss käkat och tänkte ta de lugnt resten av kvällen tror ja. Kolla på film eller nå bara,
 
Fanns tacopaj när jag kom hem. Så gott och jag älskar majs och hittade en burk så kunde inte låta bli + lite grill sås eller va de va och vitlökssås. Så gott.
 
Nä nu ska jag slappa och förbereda mig för imorgon kanske för de hämska benpasset,
 
hade bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: