jennieahlund.blogg.se

20 November

Kategori: Kost

Då var Onsdagen snart över och de är bara 1,5dag kvar innan helg. Skönt. Ser framemot en lugn helg. 
 
Idag blev de heller ingen träning. Glömde träningskläderna "hemma" och hade ingen lust att sitta och åka 6mil extra för att hämta träningskläder. Sen har jag väldigt ont idag. Använde värme ThermaCare värmeonslag idag både den för svanken som jag flyttade lite upp och ner beroende på vart smärtan va som värst och så hade jag den fär nacken/axlarna. Tyckte inte de gav så mycket värme. Men Matilda tyckte det va väldigt skönt att lägga händerna på dom och hon tyckte dom va varma. 
 
Sov på värmedynan inatt också. Utan den hade jag nog inte fått så mycket sömn för de gjorde även väldigt ont igår kväll. Den gjorde nog även att jag hade mindre smärta imorse när jag vaknade. 
 
Kosten har fungerat bättre idag i alla fall, förutom lite för mycke mellis men men. Kan bara klandra mig själv för jag fuskar.
Frukost; 1hårdbröd smörgås med skinka, ost och senap.
Lunch; Schnitzel, sås, tomat, gurka och majs.
Mellis: 1 Goodlife bar och 8 finn crisp med smör och ost. För många!
Middag; Kyckling och wokgrönsaker.
Blev sen middag och jag blev proppmätt så blir nog inget kvällsmål men allt kan ju ändras. 
 
 
Blev även en matlåda till älskligen så han blev ju glad. :-)
 
Idag på skolan så hade vi tandvård och fick se nå rätt så intressant. Vi kollade lite på hur mycket socker de vanliga livsmedlen vi äter. De är ju rätt mycket socker man får i sig även om man inte riktigt tror de. 
 
 
Man ska nog börja bli ännu mer noga och kolla på vad man äter och vad de egentligen innehåller.
 
Har blivit en lugn kväll och ingenting blev riktigt som jag tänkt mig. Skulle blunda en stund men slockande och vaknade inte av klockan. Så jag sov 2,5timme och därav den sena middagen. Tänkte att jag skulle blunda lite och sen göra mat och duscha och så men så blev de ju inte eftersom jag somnade. Har fortfarande inte tagit mig in i duschen heller, även om jag skulle behöva en varm dusch just nu. Blir väl snart,
 
Fredrik ringde och sa att han blir sen också. Suck, jag som trodde han snart va hemma och så ringer han och säger att han blir sen. Hoppas de inte blir så mycket sent. Han sa att han skulle vara hemma senast 23 men man vet ju aldrig.. Skulle helst velat att han va hemma nyss och kramades lite. Saknar honom  mycket nu och vill kramas. Men de är som det är. Bara att vänja sig antar jag. 
 
Blir nog liggande en stund till innan jag tar mig till duschen. Väldigt ont just nu. Hoppas på att de gått över lite tills imorgon så jag tar mig igenom skolan. Kort dag imorgon 8-12. Men länge de när man har ont. Blir att sova på värmedynan inatt igen. Funderar på om jag skulle köpa en madrass värmare också. Fast Fredrik gäller på att de blir varmt bara jag har värmedynan så får väl se. Kanske blir bättre när det blir kallare ute. Då kanske han fryser också. 
 
Smärtan blir värre för de har börjat bli kallare ute också. Idag har de ju vart minus grader hela dagen. Snart kommer väl snön också. Vill inte ha den. Enda fördelen med den är att de blir ljusare ute men annars hatar jag snön.
 
Nä, ska försöka hitta nå bra läge att ligga i och försöka slappna av en stund och sen försöka ta mig till duschen och hoppas på att tiden går fort till älskling kommer hem.
 
Hoppas alla haft en bra dag!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: