jennieahlund.blogg.se

Förflyttningsteknik

Kategori: Allmänt

Har njutit några dagar av att knappt ha någon smärta men igår började den komma tillbaka och imorse när jag vaknade så gjorde de riktigt ont igen. De är nästan värre att få tillbaka smärtan efter att ha vart nästan smärtfri än att gå och har fruktansvärt ont hela tiden. De är ju väldigt skönt att slippa smärtan men har jag den hela tiden vänjer man sig. När jag vart nestintill smärtfri i några dagar känns de som någon ger mig en rejäl smäll när smärtan kommer tillbaka. Det är jätte jobbigt. 
På grund av smärtan har jag inte vart på speciellt bra humör idag heller och de är rätt ofta jag är på dåligt humör nu. Men de finns ingen ork på grund av denna jävla smärtan. Men imorgon ska jag på magnetröntgen (MR) så hoppas dom hittar felet då. Får antagligen inte veta nå på engång. Får säkert vänta någon vecka på svar men då har jag i alla fall fått gjort en och de är kanske på g att dom hittar felet på mig. 
 
Har ändå vart i skolan hela dagen idag och kom upp i tid imorse ;-) Älsklingen ringde och kollade så jag va vaken för säkerhetsskull och de kankse va tur jag vet inte. Skönt att få höra hans röst på morgonen i alla fall även om jag sov hemma inatt och inte hos honom.  
 
Började skoldagen med förflyttningsteknik i alla fall 8,00-12,00. Inte speciellt roligt och heller inte speciellt bra för min rygg. Dessutom tål jag inte riktigt en av dom som har förflyttningsteknik med oss heller. Låter sur icg grinig hela tiden tycker jag. Höll mig lite på sidan om men gjorde ändå de vi skulle göra, även om de gjorde riktigt ont i vissa lägen. Surkärringen verkade inte förstå att jag har så ont som jag har... -.-
 
 
När den slutade så blev de en tur till Dollar och Jysk för att handla lite på vägen tillbaka till skolan svängde jag in på McDonalds och köpte lunch. Borde inte ha gjort men vart så sugen på en burgare därifrån länge nu så gjorde de i alla fall. Annars hade de inte blivit någon lunch.
Sista lektionen som egentligen är tandvård på Onsdagar hade vi istället psykiatri och fick sluta en timme tidigare, vilket va väldigt skönt. Hade en utvärdering om ett grupparbete med en annan klass bara och sen fick vi sluta.
 
Åkte hem till älslingen som varje Onsdag och sen har de inte blivit så mycket gjort. Tvättat en maskin och lagat mat sen sutit här. 
 
Gjort iordning Vård- och omsorgsarbete 2 boken med flikar för att lättare kunna plugga på provet som vi har nästa vecka, 
 
 
 
Ska även senare eller imorgon lägga in mp3filer i mobilen där texterna i boken läs upp. Så kan jag lyssna på de i bilen och så. Så kanske man lär sig något.
 
Ska ta och göra älsklingen lite sällskap framför tvn eller om jag ska hoppa in i duschen för klockan 21.00 börjar de jag ska se. Skulle vara skönt att vara klar då och sen bara kunna krypa ner i sängen när jag kollat klart.
 
Ha de bra!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: