jennieahlund.blogg.se

God morgon/God förmiddag?

Kategori: Allmänt

Ja, god morgon eller god för middag vilket ni vill. Vissa klev säkert upp tidigt imorse och andra nyss klivit upp eller sover fortfarande. Jag vaknade stax innan åtta även om jag hade ställt klockan tidigare men känner att jag behöver sömnen nu.
Hade lite lättare att somna igår i alla fall även fast F låg och snarka. Drog igång lite avslappning och när den andra började så somnade jag men vaknade nästan i panik några gånger när jag hörde att något lät men de va bara mobilen som lät för jag lyssnar via den på spotify. Så när jag fattade vad de va slocknade jag lika fort igen. Klockan va nog till och med före tolv innan jag somnade igår och de va skönt. Första gången denna vecka tror jag i alla fall. Förstår inte att jag ska ha så svårt att sova. Mycket beror nog på smärtan. Gnäller mycket om de nu jag vet. Men ni väljer själva om ni läser detta eller inte. Skönt att få skriva av sig här också på ett sett och få ur mig lite och sen kunna vara trevligare mot de omkring mig. 
 
Min underbara pojkvän får ju stå ut med väldigt mycket och jag tycker egentligen synd om honom men de är svårt att inte gnälla när man har ont också. 
 
Som jag skrev igår så har jag ingen skola idag för jag ska på MR. Nervositen börjar komma nu också inför de men risken är att jag blir ännu mer nervös när vi börjar åka uppåt. Är väldigt glad att Fredrik följer med mig upp så jag slipper åka själv. Annars hade nog en vän följt  med men de känns tryggare att ha den man älskar med sig. 
Vi ska även passa på att shoppa lite när vi är där uppe även om vi har dom affärena här så ska vi på HM och Dressman där och kolla på kläder inför helgen då vi ska upp till Sundsvall på 60års fest. 
Jag ska ha ett par nya svarta jeans för mina är för småa för jag blivit för tjock :-( Har väldigt svårt att ta tag i något just nu men vikt och kost och allt. Tänkte skriva mer om de sen.. Men måste ta tag i de snart.. 
F ska också ha nya jeans men han behöver storleken mindre, han är mycket duktigare än mig. Han kör 5;2 och de går bra för honom.
Provade ett tag jag också men klarade inte fasta dagarna så bra och har ju även kört 16h men de gick inte längre när jag började med muskelavslappnande och inflammatoriska tabletterna. Så måste försöka att äta bra ändå. Men svårt nu. Mer om de sen..
 
Blåser som bara den ute också. Kallt inne. Eldar men tycker de inte blir någn skillnad även fast de stod 17.7 i vardagsrummet när jag klev upp och 20.4 nu så tycker jag ändå de är kallt. Men jag är en fryslort också ;-)
 
Borde plugga men tror nervositen tar över. Ska snart hoppa in i dushen också och sen börjar de nog bli dags för att fixa lite lunch tills hjärtat kommer hem. Sen vid halv ett så åker vi uppåt. Ska vara där två. 
 
Fick lite sällskap av Cassi här i soffan också. Mysigt. Pigge ligger och sover i sängen tror ja. Go pluttarna :-)
 
Cassi :-)
 
Nä, försöka ta tag i något nu i alla fall.
 
Ha en bra dag alla där ute!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: