jennieahlund.blogg.se

Magnetröntgen

Kategori: Allmänt

Som jag skrev igår och tidigare i veckan så va jag på magnetröntgen i hudik igår. Va jättenervös innan. Mest egentligen för att åka in i "tunneln" och ligga helt stilla. Men de gick bra. När jag kom dit fick jag först sitta och vänta vi va rätt tidiga dit också men sen när dom ropade in mig så fick jag först byta om. Fick ha en rock på mig och trosor och strumpor fick jag ha. Fick en ful mössa på mig och sen förklarade sköterskan hur de gick till. Jag ficl lägga mig och fick hörlurar och lyssna på radio i, för de låter väldigt mycket. De lät mycket även fast man hade hörlurarna på sig. 
 
Först tyckte jag de va lite obehagligt och jobbigt att åka in i den men efter en stund gick de rätt bra. Blundade nästan hela tiden. Kändes bäst så. Efter ett tag va de jobbigt att ligga still speciellt med högerarmen men de var bara att hålla sig still ändå. De gick ju bra i alla fall.  Fick åka lite fram och tillbaka i maskinen för den kunde inte ta hela ryggen på engång. 
 
Jag trodde de skulle vara mycke mer obehaligt än de var. Trodde lite iböjan att jag skulle få panik också. HUvudet satt ju även fast. I någonställning. Men efter bara en stund kunde jag slappna av. 
 
Nu är det bara att hoppas på att dom kan hitta felet nu också. Skulle ju vara skönt att få ett svar. Skulle få svar m tidigast en vecka tio dagar sa sköterskan. Så bara att vänta på att min läkare ska ringa nu då. Så får man se vad som händer sen då...
 
 
När vi va klar där så blev de en tur på stan för att köpa jeans till både mig  och Fredrik. Va lättare för honom än för mig att hitta. De mesta var för litet för mig. Måste ta tag i de här nu.. F***n.....
Blev en lång men okej dag. När vi kom hem blev de mys framför tvn bara med katterna.
 
Hoppas ni hade en bra Torsdag och har en bra Fredag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: