jennieahlund.blogg.se

Time for changes

Kategori: Gym

Som rubriken säger så är det dags för förändringar. Som det är just nu är jag lat och orkar inte bry mig om någonting. Jag är helt slut i kropp och själ mest på grund av smärtan i kroppen men även på grund av stressen i skolan och alla uppgifter som ska in och så. Har en uppgift som ska in så snart som möjligt och sen ska jag bara njuta av lovet. Vila och ta de lugnt mest och finna orken igen. Gör lite nödvändiga saker här "hemma" och så ska jag försöka träna. 
 
Jag har funderat mycket speciellt den senaste veckan, då jag vart hos läkaren och så. Jag vet inte vad eller om jag kommer få någon diagnos med vad jag har. Men ag har läst lite om reumatsik sjukdom eftersom de är de läkaren funderar på just nu och då kan smärtan lindras av rörelse. Så jag kan i alla fall fortsätta träna, även om det kanske inte blir de jag vill och jag är rädd att jag inte kommer kunna ställa mig på judomattan igen. Inte på den nivå jag vill i alla fall. Men ska inte fundera för mycket på det heller men tror ändå att på grund av den smärta jag har måste jag börja tänka om och de är de lite jag gjort den senaste veckan. 
 
Eftersom att jag inte vågar ställa mig på mattan igen så ska jag komma igång på andra sätt. Jag har även funderat på mål kring de och kommit fram till två mål förutm att jag ska nå min målvikt. Målvikten har jag börjat med i flera omgångar nu men jag kan inte ge upp hela tiden men nu ska de fasiken ske förändringar. 
 
Så mitt första mål som de vart länge de är att gå ner till min målvikt och de är just nu 24kg. Jag har bara gått upp i vikt den senaste tiden men nu ska de vändas och gå neråt.
Andra målet/målen är att jag ska vara med på Vårruset och Tjejmilen nästa år. Vårruset är ju på våren precis som det heter och Tjejmilen är i September. Vårruset är 5km och Tjejmilen är 10km. Så Vårruset blir egentligen ett delmål till Tjejmilen kan man väl säga. Målet är inte att få bra tider utan mer att jag ska ta mig igenom loppen.
Jag ska även ta mig tillbaka till gymmet igen men målen är vikten och loppen. 
 
Det är mindre än ett år kvar till båda loppen men jag kommer ta de lugnt ändå och öka lite i taget. Jag kommer nog börja med att klara 2km och öka därifrån. Så får jag se hur de går. 
Jag äter ju tabletterna igen så när det gäller vikten så blir de att äta bra mat och 3-5gånger om dagen och träna. Skulle vilja köra 16h igen men vågar inte eftersom jag mådde illa sist jag åt tabletterna utan att äta. Så det gäller att äta bra nu istället. 
 
Beställde lite saker från Gymgrossisten, Celcius, bars och protein godis. Barsen kan man ju använda till mellanmål och dom är riktigt goda och godiset i nödfall kanske men även på helgerna. 
 
 
Jag köpte tidigare viktminskningspaket med CLA och nå mer jag inte minns just nu men de ska ju hjälpa till att åka förbränningen i alla fall. Eftersom att jag även äter andra tabletter så har jag köpt en doset för de är så mycket lättare att ha med sig än flera burkar med tabletter. Även om jag fått höra "Gamlingarna och du" så är de väldigt lämpligt och jag tänker fortsätta med det.
 
 
 
En anledning till varför jag verkligen vill ta tag i vikten nu är att jag har börjat få bristningar, något jag aldrig haft tidigare. Men nu har jag fått dom och för att dom inte ska bli värre eller fler så måste jag verkligen ta tag i det nu.
Dom syns inte så mycke på bilden kanske men tillräckligt. Jag HATAR dom! 
 
Verkligen dags att ta tag i de här nu.
 
Nu ska jag åka ner på ICA och sen ska jag göra lunch och ta tag i lite saker. 
 
Ha de bra!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: