jennieahlund.blogg.se

Dag 10 - 17 + skola

Kategori: Allmänt

En vecka sedan jag skrev. Inte vart på så bra humör den senaste veckan och får inte träna så inte haft så mycket att skriva om och heller inte haft orken till de. 
 
Skrev ju tidigare att jag har haft väldigt ont i ryggen speciellt nere i svanken. Förra Onsdagen blev jag less och ringde till vårdcentralen och fick komma in direkt. Blev undersökt och läkaren trodde de kunde vara en inflammation i muskelfästet så han skrev ut muskelavslappnande, inflammatorisk och nå långvärkande alvedon till mig som jag ska äta och sa att jag skulle boka tid igen om 3-4veckor för att kolla om de blivit nå bättre. Har deinte blivit bättre då, så ska jag få remiss, så att jag får göra en mr (magnetröngen). Så vi får väl se. Än så länge tycker jag inte att de har blivit bättre. Finns inga lägen som gör att jag kan slappna av så mycket att smärtan försvinner. Så måste byte rätt ofta för att det inte ska göra allt för ont. De som ändå går någorlunda är väl att ligga men får vrida och vända mycke få också för att hitta ett någorlunda bra läge. Idag i skolan fick jag resa mig och sen skulle jag prova sätta mig på huk för att de brukar lätta smärtan en stund. Skulle luta mig mot stolen men tappadebalansen och stolen föll och även jag, vilket gjorde att de gjorde ännu ondare. Så de går inte speciellt bra för mig just nu.
 
Ja som jag skrev nu så va jag i skolan idag vilket betyder att praktiken är slut och jag sitter i skolbänken igen. Började i Måndags. Känns rätt okej men motivationen är inte på topp men beror nog på att smärtan tar bort mycke av min koncentration eftersom att jag inte kan sitta still för länge utan måste röra på mig ibland. Så då tappas koncentrationen lätt. Men får väl se hur de går. Lite intressantare ämnen nu än förra terminen nu i alla fall tycker ja.
 
 Träningen då? Som jag skrev i början av inlägget så får jag inte träna pga inflammationen inte så länge de gör ont i alla fall. Jag håller på bli galen känns de som. Lägger just nu märke till alla som är ute och går eller joggar, kollar på inlägg och läser bloggar där andra skriver om sin träning och jag känner bara att jag också vill men får inte. :-(
Hoppas på att detta går äver snart. Men skulle även vara bra om jag får åka på mr eftersom jag ändå haft ont i så många år även om de inte har vart lika illa som de är nu.
 
Vägen till målet går inte alls bra just nu. Bara gått upp i vikt. Förstår inte riktigt varför egentligen. Lite kanske. Men måste sätta mig och se över hur jag ska göra. Kan inte köra 16h fastan heller nu för jag mår illa av tabletterna jag äter och de känns väldigt jobbigt. Hade nog vart lättare annars. Men måste ta och se till att börja äta bättre frukost i alla fall nu när jag måste äta på morgon. Jag som har så svårt att äta på morgon. Måste äta mycke också för att illamåendet ska gå över. Men ska prova köpa nå active yoghurt eller nå som är bra för magen, då kanske jag inte behöver äta så mycket. Sen är jag hungrig nästan hela tiden vet inte vad de beror på heller. Om de är tabletterna eller nå annat. Men efter lunch skulle jag kunna äta vad som helst. 
Ska ta mig en funderar i alla fall och se vad jag kan göra och finna motivationen igen för den har dalat pga smärtan.
 
Ha de bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: