jennieahlund.blogg.se

Nu jäklar ska de hända saker!

Kategori: Allmänt

Den senaste tiden eller rättare sagt hela sommaren och en del av våren har jag varit riktigt dålig på att hålla i träningen. De har endast blivit något pass då och då, men väldigt sällan mellan gångerna. Jag har även ätit väldigt dåligt och väldigt mycket skräp mat och godis och blivit mycket läsk. Men nu har jag bestämt mig att verkligen dra igång. Jag ska komma igång och träna igen och nå den vikt jag hade som elit satsande inom judon. Även om jag kanske inte hade en så vältränad kropp då och absolut inte nu, så mådde jag så mycket bättre i kroppen då. Jag tror även att en del av smärtorna i min kropp kommer försvinna, när vikten minskar och jag slipper bära på så mycke.

Jag har personer i min närhet som stöttar mig fullt ut nu också. vilket jag inte haft på ett tag. Men nu när jag har de ska jag verkligen ta tag i de. Så jag även kan må bättre psykiskt, för jag mår inte bra hur min kropp ser ut.

Jag har den här veckan suttit och tänkt och försökt planera hur jag ska ta mig dit. Går jag vet ca 0.5kg i veckan, så ska jag ha nåt målet 6 juni nästa år. Känns just nu som en evighet. Jag hoppas och vill självklart att det ska gå fortare, men samtidigt känns de bättre att ha ett långsiktigt mål och inte stressa för att nå det. Blir ju bara sämre och troligtvis händer inget om jag börjar stressa för att nå det tidigare.

Jag har bestämt mig för att köra 16h fastan. Då man fastar under 16h och äter under 8h. Provat lite tidigare och den verkar fungera. Så jag tänkte fortsätta köra på de nu och se hur de fungerar mer. Passar mig bra också eftersom jag har svårt att få i mig frukost.

Träningen har jag inte till hundra procent bestämt mig hur mycket jag ska köra på ännu. Tänkte att jag skulle ta en vecka i taget och planera in. Blir ju skoldagar om två veckor igen också och då blir de massa plugg också. Så träningen kommer nog planeras efter hur mycket vi har i skolan lite också. Så den tar jag vecko vis och planerar. Skulle vilja få in några morgon konditions pass när skoldagarna börjar igen. Nu under dom två närmaste veckorna blir de att träna efter hur praktiken ser ut.

Jag är peppad nu att köra i alla fall och startar imorgon.
Kommer försöka blogga dag för dag om hur det går också. Kan vara kul för mig också att se efter hur de varit efter.

Imorgon drar jag igång. Nu jävlar ska jag nå mitt mål!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: