jennieahlund.blogg.se

Skola, praktik och vintjärn

Kategori: Allmänt

Ja, de va ett tag sedan jag skrev här nu. De har inte riktigt blivit av bara. Haft tanken på det flera gånger nu men har vart upptagen då och sedan glömt bort de. 
 
Har i alla fall hunnit börja i skolan igen och hann bara gå en vecka innan de va dags för min klass att bege sig ut på praktik. Jag hamnade på ett äldreboende. Inte riktigt vad jag ville men men. Hade hellre velat vara på hemtjänsten fast helst av allt vill jag ju vara inom psykiatrin men de får ju vi ju inte välja ännu men efter jul får jag ha praktik inom de jag vill i alla fall. 
Första dagarna på praktiken va riktigt tunga men de går lättare men känner att jag inte alls har lika tålamod med gamlingarna som jag har inom psykiatrin men kan ju bero på att vad man är intresserad av också. 
 
Träniingen fungerar inte alls just nu. Har riktigt legat på latsidan och nu när jag tänkte försöka dra igång igen så åkte jag istället på förkylning så blir att vila upp sig från den resten av veckan, Så man är pigg och kry till veckan. Ska även försöka att börja blogga lite mer..
 
Jo, jag har hunnit vara till Vintjärn med bästa gubbarna ;-) Va Rockabilly där. Vi åkte rätt tidigt för att vi skulle till Enviken och hälsa på Ronny och Eva först och käkade där och han hade pool så Ronny och Fredrik badade. Hade jag vetat om de hade jag nog inte gjort mig iordning innan vi åkte och tagit med mig badkläder och badat jag med. Va trevligt där fast jag va nervös från början för jag visste inte vilka de va. 
Vi åkte V70 ner för Vallen (Valianten) va trasig, synd nog. Fast på ett sett kankse skönt hehe. Nä men kul att köra vallen men eftersom den dragit mycket åt vänster och vi skulle åka över en timme så hade de nog inte vart så roligt för min handled att sitta och köra den långt. De är okej när de går långsamt men i högre hastigheter blir de jobbigare och crusar man runt bara  går de ju långsamt men den här gången va de bara fest. Men från Enviken så åkte vi Impala. Aldrig kört någon annan raggarbil än Vallen tidigare så de va kul att prova nå nytt :-) Fast jag tror jag ändå jag gillar vallen bättre trotts alla fel den har..
Vi va framme vid Vintjärn där festen va vid halv elva tror jag om jag inte minns helt fel. Va bra musik och fick träffa några släktingar. Blev även lite dans och annat tok innan de va slut på kvällen eller slut? De vet jag inte om jag kan kalla de. När dom stängde 01 så skulle vi tillbaka till Enviken och byta bil och så. Men är ju så trevligt med allsången i bilen. Håkan har ju sådan fin stämma, HAHA.. Lika trevligt som vanligt, Jag spelade in dom men de kommer inte upp här. Roligt va även att Fredrik hördes för engång skull på filmen också och inte bara Håkan som de brukar vara ;-) Själv är jag tyst när jag vet att de spelas in,hihi.
När vi byt bil och va på väg hem va de nästan dött i bilen. Håkan påstod att han va vaken typ hela resan men jag funderar verkligen på att de va sant för han va ovanligt tyst. Va på ett sätt skönt för jag va trött och ville hem till sängen men samtidigt roligt när de är fart på gubbarna. Släppte av Fredrik vid halv fem tror ja och Håkan tio i fem och va i säng vid halv sex typ. Har ju längst ja som chaufför. Men jag har alltid lika roligt med dom och de kommer bli fler gånger :-) 
Nästa vi ska iväg på blir 5oktober då de är fest i Holmsveden. Ska bli så kul. Längtar!
Håkan och Fredrik ni är bäst, bara så ni vet! :-)
 
 
Nä, nu ska jag göra ett försök att sova.
Ha de bra och God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: