jennieahlund.blogg.se

Januari

Kategori: Gym

Inte skrivit här på ett tag men ska försöka bättra mig. Tänkte skriva lite om hur Januari gick.
 
Första Januari började ju jag och min sambo med "lågkalori diet". Jag gjorde ett matschema med 5:2 mat. Lunch och middag, recept som jag hittade på måbra.se. Mycket god mat och förutom omellet några gånger så har vi inte ätit samma mat två gånger på en månad förutom att vi ätit de vi ätit till middag har vi haft till lunch dagen efter oftast förutom på helgerna. 
Kosten har gått bra i alla fall och även om de många gånger har varit jobbigt med små portioner även om de legat på ca 400kcal. Vi har ätit mellan 250-425kcal per mål. Men v har tagit oss igenom vardagarna i alla fall. Helgerna har vi ökat på maten lite och låtit oss själva ta nå gott att dricka till maten och på kvällen men de har inte varit nå stora mängder. En helg blev de även lite chips, då vi va till en kompis på barinvigning. Min mage mådde inte så bra efteråt kan jag säga efter några veckor utan sådant. Men annars tycker jag att den här mpnaden har gått rätt så bra. Bara att kämpa vidare med maten nu. 
 
Här är lite av de vi ätit under månaden. :-)
 
Träningen har däremot gått sämre. En vecka gick rätt så bra i alla fall med morgon cardion som i Januari bestod av 20minuter på crosstrainern. Va skönt att starta dagen med de tre dagar i veckan men sen försvann min ork för ryggen började göra väldigt ont. Så träningen har inte alls gått som planerat. Blivit några cardiopass och något gympass i alla fall. Så jag får väl vara nöjd med de lilla. Bara att kämpa på och hoppas på att kroppen håller bättre.
 
Fick brev från Spine Center i Stockholm också och fick svara på några frågor om ryggen och smärtan, så nu är de bara att vänta och se om jag får komma dit. Skulle ju vara bra och jag hoppas på att jag får komma dit och kan få ett svar på vad de är för fel på min rygg. Skulle vara skönt att slippa ha ont ett tag i alla fall. 
 
Resultaten den här månaden då? Vad tror ni? 
Jag är inte jätte nöjd men de har hänt lite så jag får vara nöjd i alla fall. 
Vikten: -3,9kg
Midja: -3cm (mätt på den tjockaste delen)
ca -24cm på hela kroppen på alla ställen där jag mäter. Då är de lår, över bröst, bröst, under bröst, över mage, magen vid naveln, magen där de är tjockast, vader och rumpa. Kan ha glömt nå. Men jag mäter hellre på för många ställen än för nåra. Kroppen minskas ju på olika ställen. Så därför väljer jag att mäta så jag verkligen ser resultat. 
 
Har även tagit kort men dom kommer jag inte lägga upp ännu. Får se om de blir när jag nått min målvikt eller om de blir för varje 10kg. Har inte bestämt mig ännu.
 
Nu är de ny månad och nya möjligheter. Så bara att kämpa vidare. Har ju kommit några dagar in i Februari också, så tänkte skriva lite om dom här dagarna senare eller om de blir imorgon. 
 
Hur har de gått för er denna månad då?
Bra hoppas jag!
 
Kämpa på nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: