jennieahlund.blogg.se

Middag med svärföräldrarna

Kategori: Allmänt

Igår hade vi bjudit hit svärföräldrarna på middag. De va jättetrevligt men jag va nervös innan. Har aldrig bjudit någon på middag förut. Dom få gångerna jag lagade mat, när jag bodde hos mina föräldrar va inte många gånger och då kunde jag fråga mamma hundra frågor om de behövdes och hon kunde kolla till maten och så. Alla gånger jag lagat mat till mig och Fredrik har de känts lite som att de inte gjort jätte mycket om jag skulle ha misslyckats lite men igår hade vi ju svärföräldrarna på middag och jag va nervös att köttet inte skulle blir bra eller att efterrätten inte skulle bli bra, men alla verkade nöjda efteråt i alla fall :-)
 
Till förrätt gjorde vi de enkelt och tog oskalade räkor och hade vitlökssås till och rostat bröd.
 
Varmrätt: Inbakadfläskfile med svampstuvning eller vitlöks ost hade gjort två för jag tycker inte om svamt till de hade vi sallad och klyftpotatis. 
 
Efterrätt: Chockladpastej med hallon cuddy tror ja de hette minns inte riktigt nu. Efterrätten blev inte riktigt som jag hade hoppats på men den blev god i alla fall. 
 
Alla va nöjda och även jag va  rätt nöjd. De va trevligt och gott. 
Vi kollade på melodifestivalen och pratade lite efter middagen. Jag har inte sett de på flera år och tyckte låtarna inte va speciellt bra men någon va väl okej i alla fall. 
 
Älsklingen va duktig och dukade och fixade med de medans jag lagade maten. 
Han hjälpte även till lite med maten. Han fick skala och dela potatisen och så,
meen tyckte jag de va bäst om jag fick vara i köket själv så han blev utskickad fast han ville hjälpa till ;-)
 
 
 
Eftertätten:-)
 
 
 
God och Trevlig Lördag kväll hade jag. 
 
Hoppas ni hade de lika bra som mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: