jennieahlund.blogg.se

Ny månad - Februari

Kategori: Allmänt

Ny månad och de har hunnit gått några dagar av Februati också. Början har både vart bra och dålig. 
 
För mig började Februari med att fira min födelsedag. Fyller år i slutet av Januari och iår va de mitt i veckan så fördelsedagsfirande fick bli helgen efter. Så första februari hade jag mina föräldrar, min ena bror, mormor och hennes gubbe här. Mamma hade gjort smörgåstårta och jag hade bakat. Så vi fikade och hade trevligt. Jag fick öppna lite presenter och så. På kvällen blev de mest bara lugnt. 
 
En bit av mammas supergoda smörgåstårta :-)
 
 
På söndagen så va vi på Clas Ohlsson och på Elgiganten och shoppade lite innan vi åkte vidare till Stockholm för att fira Sambon syster som fyllde 30år. Jag fick även träffa massa släktingar. Gick bättre än jag trott men va också lite jobbigt eftersom de va så mycket folk. Men som sagt de gick bra i alla fall. Trevligt va de också. Vi fick buffe och sen tårta och så blev de massa prat. 
Vi va hemma igen vid nio tiden och slappade då i soffan resten av kvällen innan de va dags att göra kväller.
 
 
Sen blev de måndag och ny vecka. Jag såg framemot att träna igen men veckan började väldigt dålig för mig. Måndag vaknade jag med världens ryggsmärtor och blev hemma från skolan va tillbaka i skolan på Tisdag men med hosta och halsont som blev värre på kvällen. Onsdag och torsdag har jag varit liggande. Igår började förkylningen bli bättre men inte ryggen. Hade varit ut en sväng och när jag kom in kändes de som att benen skulle vika sig för de gjorde så ont i ryggen, så jag va tvungen att lägga mig så fort jag kom in i hallen. Blev lite bättre efter att ha legat  en stund. 
 
Fick en rejäl sovmorgon idag fram till elva och hoppades på att ryggen skulle vara bättre men de va den inte. De va jobbigt att bara kliva upp, gå ner och tända i pannan och gå till soffan. På de lilla kändes de som att benen skulle vika sig på mig igen. Kom på att jag har ett bål stöd som låg i träningsväskan. De hjälper lite. Så ska jag vara uppe längre stunder så måste jag ha de. Förhoppningsvis blir ryggen bättre av att jag rör mig lite mer och jag tror att ryggen blivit så dålig för jag varit/är förkyld och har legat i två dagar. Så att röra sig lite då och då hoppas jag på att de hjälper lite mer. 
 
Förhoppningsvis är jag bättre på måndag och kan träna igen också. Vill träna nu. Men blir att vila i helgen nu och försöka bli frisk...
 
 
Hoppas eran månad börjat bättre och friskare än min!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: