jennieahlund.blogg.se

Då drar vi igång mer på allvar då..

Kategori: Kondition

Måndag idag och de innebär för mig att jag drar igång med kosten och träningen mer på allvar än den va förra veckan. Förra veckan blev de ingen träning och igår så va vi på middag hos svärföräldrarna och fick jättegod inbakad oxfile. De va riktigt gott. 
 
Imorse va tanken att vi skulle kliva upp vid halv nio nio tiden men kom inte upp fören vid tio. Klockan ringde vid halv nio men slog bara av den och somnade om. Vaknade istället vid tio halv elva någongång. Inte bra alls. Inte ens min sambo som brukar vakna vid åtta tiden klev upp tidigt. Men de blev sent igår också.
 
När vi väl kommit upp och vaknat till efter en stund så gjorde jag lunch. Första gången efter matlistan och recepten som vi nu ska följa väldigt noga eller i alla fall på vardagarna. På helgerna kan man kanske unna sig lite mer av maten i alla fall. 
 
De blev riktigt gott i alla fall.
 
Efter lunchen så tog jag och sambon en timmes promenad i gråvädret. Riktigt skönt va de. 
 
När vi kom hem så la jag mig på soffan, kollade på tv en stund och slocknade en stund. NÄr jag vaknade igen va de dags att börja med middagen. 
 
Middagen gillade inte jag lika mycket som lunchen, fast de hade jag nästan listat ut innan eftersom att de är lax i den här och jag är inget fann av fisk över huvudtaget. Så den här rätten blir de nog inga fler gånger. Möjligen att jag gör den till sambon för att vara snäll. Han tyckte ju i alla fall om den. 
 
Nu blir de lugnt resten av kvällen och försöka att komma i säng i någorlunda tid för att försöka vända tillbaka dynget till torsdag då skolan börjar igen.
 
Ha de bra!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: