jennieahlund.blogg.se

Less jag blir

Kategori: Skola

Jag har väldigt svårt att koncentrera mig och de gör ju de inte lättare att jag går i en klass som tycker om att prata, men att klassen pratar kan jag nästan stå ut med. De värsta är när lärarna ska prata under lektionen, när vi har arbeten att jobba med och de inte är någon genomgång. Lärarna är experter på att stå och prata med andra i klassen och dom pratar så att alla hör och gör dom inte de så kommer dom och frågar gång på gång hur de går. Man hinner knappt börjar innan dom kommer nästa gång. Tror dom att de går bra då eller?
 
De kanske finns dom som är snabb startad och som kan jobba på hur bra som helst när de pratas massa runt omkring och när någon kommer och pratar med dom samtidigt som dom jobbar. Men jag är inte sån. Jag vill vara ifred. Vill jag ha hjälp så frågar jag väl... Blir så less och irriterad. Mest på en lärare vi har nu. Som jag till och med sa åt nu för jag lesnade rejält, för de är lika varje lektion med henne. 
 
Jag är väldigt lätt störd om jag inte har kommit in i uppgiften och bara kan skriva och skriva, men är de lite svårt och någon kommer och stör då kan de ta väldigt långtid för mig att komma igång igen. Lärarna vet att jag har de svårt och mycket beror ju tyvärr på ryggen men dom tänker inte på de. Blir bara less och irriterad. Hoppas på att få något gjort denna lektion i alla fall. Ska prova en stund innan jag rör på mig lite och gör ett nytt försök. 
 
Hoppas ni har bättre lärare än mig om ni går i skolan eller har bättre koncentrationsförmåga än mig!
Ha en bra dag!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: